Ciasto marchewkowe


Przepis na ciasto znalazłam na blogu Ewy - Ewa kuchennie
Minimalnie go zmieniłam.

Składniki :
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki startej na grubych oczkach marchewki
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 5 łyżek oleju
  • 1 łyżka soku z pomarańczy
  • 1 łyżka migdałów w płatkach
  • 6 drobno posiekanych orzechów laskowych
  • masło + bułka tarta do formy
  • cukier puder do posypania ( firmy Kupiec)
Z podanych proporcji wychodzą dwa ciastka w kokilkach o poj. 260 ml ( ja skorzystałam z kokilek , które można kupić w sklepie internetowym Emako.pl (klik )

Przygotowanie :
  1. Jajko miksuję z cukrem , dodaję olej. 
  2. Nie przerywając miksowania dodaje mąkę, cynamon, sodę.
  3. Następnie dodaję marchewkę, migdały, orzechy i sok z pomarańczy.
  4. Kokilki smaruję masłem, obsypuję bułką tartą, przekładam ciasto.
  5. Wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni , Ewa podała że na około 20-25 minut, u mnie ciastka piekły się około 35-40 minut.


1 komentarz:

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka