Moje ulubione gry na jesienne wieczory



Chcę Wam pokazać moje ulubione gry. Gier tych wiele osób nie zna, dlatego pomyślałam że może kogoś z Was zaciekawię.



1. Czarne historie, seria gier występująca w 12 odsłonach.
Opakowanie zawiera 50 kart z zagadkami, cena ok 35 zł 
Gra przeznaczona dla co najmniej 2 graczy, w wieku od 14 lub 18 lat ( zależy od serii) ,czas rozwiązywania jednej zagadki wg. moich doświadczeń od 5 do 40 minut

Zasady gry w pigułce :
W każdej grze ( zagadce) jedna osoba przyjmuje rolę mistrza tajemnic, pozostałe osoby odgadują zagadkę.

Karta jest dwustronna.
Jej pierwszą stronę poznają wszyscy uczestnicy zabawy, drugą stronę z rozwiązaniem poznaje tylko mistrz tajemnic.
Po przeczytaniu zagadki, uczestnicy zadają pytania mistrzowi . Ale tylko w taki sposób by mistrz mógł na nie odpowiedzieć "tak" lub "nie".
W przypadku gdy zadawane pytania całkowicie odbiegają od fabuły zagadki lub mogą prowadzić do mylnych wniosków, mistrz informuje uczestników , że te pytania są nie właściwe : "nie jest to istotne dla rozwiązania zagadki" lub "może to doprowadzić do mylnych wniosków".
Zabawa trwa do czasu jak ktoś odgadnie rozwiązanie.

Ja posiadam dwie wersje gry. Jak już pewnie się zorientowaliście , gra ma jeden minus, można w nią zagrać tylko raz.

Pierwsza to : 50 strasznych opowieści : 31 przestępstw, 49 trupów, 11 morderstw, 12 samobójstw oraz 1 zabójczy posiłek.
Druga : 50 opowieści o miłości, pożądaniu i namiętności : 42 przypadków fatalnych namiętności, 18 tragicznych zdarzeń, 9 małżeńskich zdrad, 2 transwestytów oraz 1 oszust matrymonialny .

Polecam ! Gra jest interesująca, wymaga kombinowania, myślenia, kojarzenia faktów, nadaje się zarówno dla dwóch osób jak i na imprezę .

Dokładny opis zasad -http://www.czarne-historie.pl/zasady/

2. Monopoly deal , gra w karty.
Cena ok 20 zł.
Gra przeznaczona dla 2-5 graczy , w wieku od 8 lat, czas gry około 10-25 minut.

Zasady gry w pigułce :


Wygrywa ten uczestnik, który pierwszy zdobędzie 3 pełne dzielnice.
Każdy gracz na początku gry otrzymuje 5 kart. Pozostałe karty układamy na stos.
Ruch :
1. Weź 2 karty ze stosu.
2. Graj maksymalnie 3 kartami, z tych które masz w ręku.
3 możliwe ruchy to :
  • połóż pieniądze lub/i karty akcji na stół jako pieniądze 
  • rozłóż karty działka 
  • graj kartami akcji , wykładając je na środek stołu
Jeśli masz więcej niż 7 kart w ręku, nadwyżkę kładziesz na spód stosu, lub jeśli masz jeszcze ruch kładziesz je na stół.

Mamy do dyspozycji : 3 rodzaje kart : działki, pieniądze i karty akcji.

Karty akcji urozmaicają grę , za sprawą jednej karty możemy : zabrać innemu uczestnikowi całą dzielnicę, jedną ulicę, wymienić jedną ulicę, pobrać czynsz, pobrać podwójny czynsz, żądać pieniędzy lub zaprotestować przeciw tym działaniom.

Zasady :
  • nie wolno płacić kartami, które trzymasz w ręku
  • reszta nie jest wydawana
  • jeśli nie masz pieniędzy/ działek nie płacisz
  • jeśli nie masz wystarczająco dużo pieniędzy ale masz wyłożone działki, płacisz nimi
Mimo, że zasady gry są banalnie proste to nie są nudne , poprzez urozmaicenie gry wieloma kartami akcji. Co niestety powoduje, że trudno mi opisać je w pigułce tu znajdziecie zdjęcie instrukcji - klik

Polecam ! Gra się bardzo szybko i atrakcyjnie :)

3. Monopoly milionerzy
To kolejna odsłona klasycznego Monopoly, cena około 150 zł
Gra przeznaczona dla 2-4 graczy od 8 roku życia.
Czas jednej gry około 30-50 minut.

Zasady gry :

Wygrywa ten kto pierwszy zdobędzie milion w gotówce ! Co powoduje że gra przebiega sprawnie i szybko w porównaniu do wersji klasycznej. 
Prócz różnic widocznych na obrazku powyżej, gra ma takie same zasady co klasyczna.

Polecam ! Bo gra się szybko i przyjemnie ! Bardzo lubiłam klasyczny Monopoly jednak gra ciągnęła się bez końca... tu koniec widzimy i co więcej szybko nadchodzi :)

Jeżeli macie jakieś pytania, piszcie :)

2 komentarze:

  1. Grałam w Czarne historie i było wiele śmiechu. Monopoly za szybko się nudzi mnie i mojej rodzince.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo nie znałam i przyznam szczerze, że mnie zaintrygowałaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka