Halloween 2014 - "relacja"





Zarówno paluchy jak i nietoperze przygotowałam z tego samego ciasta. Ciasteczka nie są słodkie, maślano - waniliowe z posmakiem słonym. Bardzo smaczne.

Składniki :
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki olejku waniliowego ( zapachu)
  • 400 g mąki
  • 225 g masła w temp. pokojowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • do paluchów : migdały blanszowane oraz lukier czerwony ( u mnie cukier puder, barwnik czerwony)
Przygotowanie :
  1. Jajko z cukrem pudrem i cukrem waniliowym miksuje, dodaje miękkie masło oraz olejek waniliowy - miksuje.
  2. Mąkę mieszam z proszkiem do pieczenia i solą .
  3. Dodaje stopniowo mąkę, starając się nie przerywać miksowania.
  4. Wyrabiam ciasta rękami, zawijam w folię i chowam na 30 minut do lodówki.
  5. Po upływie 30 minut, odrywam bardzo mało ciasta ( 1/2 łyżeczki) i formuje palucha, na jego końcu wbijam migdał.
  6. Układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Wiadomo, że każdy piekarnik piecze inaczej, mi po kilku próbach udało się ustalić że najlepiej dla moich ciastek sprawdzi się temperatura 150 stopni z włączonym termoobiegiem. Piekłam około 15-20 minut. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka