Kurczak curry


Przepis a wraz z nim zdjęcie czeka na publikację od kwietnia 2014... mimo, że danie było bardzo smaczne to niestety zdjęcia wyszły na tyle źle, że nie mogłam się przemóc by je opublikować. Porządki nowo roczne spowodowały, że je znalazłam i ostatecznie postanowiłam pokazać kurczaka curry.

Składniki :
  • mięso z udek kurczaka ( jeżeli nie macie wprawy w luzowaniu kurczaka, polecam zakup już odseparowanego mięsa od kości )
  • 4 duże cebule
  • 1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 1/2 szklanki bulionu drobiowego
  • 200 g śmietany 18 %
  • kawałek świeżego imbiru 
  • 3 łyżeczki curry
  • 1 płaska łyżeczka czerwonej pasty curry
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 liście laurowe
  • pół małej kostki masła
Przygotowanie:
  1. Mięso ( bez skóry)  kroję w stosunkowo spore kawałki.
  2. Cebule kroję w pół plasterki, imbir drobno siekam ( około 1 płaskiej łyżki), czosnek przez praskę.
  3. Na patelni rozpuszczam masło, dodaję cebulę, czosnek, imbir, smażę .
  4. Dodaję curry oraz pastę curry i podsmażam kolejne kilka minut.
  5. Dodaję kurczaka, mieszam i obsmażam .
  6. Dodaję 1/2 szklanki bulionu, koncentrat pomidorowy, liście laurowe i pod przykryciem na małym ogniu duszę około 40-60 minut.
  7. Po tym czasie dodaje śmietanę i dobrze mieszam, chwilę podgrzewam i gotowe. ( Ja dosyć mocno odparowałam sos bo nie lubię zbyt płynnych dań, jeżeli tego nie zrobimy curry będzie miało płynną konsystencję.
  8. Podaję z ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka