Po węgiersku czyli paprykowy gulasz


Źródło przepisu - klik , przepis zmodyfikowałam

Składniki :
  • polędwiczka wieprzowa
  • 1 duża papryka czerwona
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku 
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki śmietany 18 %
  • 200 ml bulionu drobiowego
  • 1 łyżka octu z białego wina
  • 1 łyżka listków świeżego tymianku
  • 1 łyżka ostrej wędzonej papryki
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • sól, pieprz
+ kluski kładzione - 2 szklanki mąki, 2 jajka i woda

Przygotowanie :
  1. Mięso kroję w dużą kostkę i przyprawiam solą i pieprzem.
  2. Na rozgrzanym oleju obsmażam, po czym zdejmuję z patelni.
  3. Paprykę i cebulę kroję w kostkę, czosnek przeciskam przez praskę - warzywa wkładam na patelnię, dodaję odrobinę oleju i podsmażam, przyprawiam solą i pieprzem.
  4. Dodaję 2 łyżki koncentratu i mąki, tymianek, paprykę wędzoną ostrą i paprykę słodką, dodaję bulion i ocet.
  5. Mieszam, zagotowuje. Dodaję mięso i na małym ogniu pod przykryciem duszę około 7 - 13 minut.
  6. Dodaję śmietanę, mieszam .
  7. Podaję gulasz z kluskami kładzionymi.


8 komentarzy:

  1. No to obiad na jutro (a w zasadzie dzisiaj) mam z głowy :) Wszystkie składniki mam a polędwiczkę kupię na dole w mięsnym :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki kolor świetny, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm wygląda pysznie i tak zapewne smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z kurczakiem zamiast wieprzowiny, ale właśnie z takim sosikiem dzisiaj zjadłam obiad, a raczej obiado-kolację, bo narobiałaś mi już chęci jak zobaczyłam to zdjęcie na instagramie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i jak ? smakowało ? :) p.s cieszę się, że mogłam być inspiracją :) Pozdrawiam Myszka

      Usuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka