Na zgodę .. najpyszniejsza, ekspresowa pizza z sosem barbecue


Niestety czasem tak bywa, że atmosfera w domu nie jest zbyt sympatyczna... Dla załagodzenia nie porozumień chciałam przygotować jakiś dobry obiad, miałam ochotę na pizzę ale czekanie aż wyrośnie ciasto jakoś mnie irytuje. Zaczęłam szukać przepisów i trafiłam na ciasto które rośnie w 15 minut. Przy tym bardzo dobrze się wyrabia. I tak też przygotowałam pizzę która okazała się być strzałem w 10. Od razu zrobiło się milej :)




Przepis na ciasto pochodzi z bloga - EKSPERYMENT SOBOTNI http://eksperymentsobotni.blox.pl/2012/08/szybka-pizza.html


Składniki :
CIASTO - ROŚNIE W 15 MINUT !
  •  40 dkg mąki
  •  3 dkg świeżych drożdży
  •  1 łyżka + 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżka cukru 
  • 2 łyżki oliwy
DODATKI :
  •  opakowanie boczku wędzonego w plastrach
  • pieczarki
  • kilka plastrów szynki
  • 1 cebula
  • pół papryczki peperoni
  • sos barbecue ( u mnie firmy Santa Maria )
  • 2 mozzarelle w kulce
  • łyżka tymianku
  •  2 łyżki papryki ostrej 
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka czosnku granulowanego 
  • masło
Przygotowanie :
  1. Drożdże pokruszyć i wymieszać z łyżką wody i cukrem .
  2. Mąkę wsypać do miski, dodać drożdże , pozostałą wodę i oliwę, dobrze zagnieść.
  3. Ciasto przykryć ścierką i odstawić na 15 minut. 
  4. Boczek i wędlinę pokroić w paseczki, cebulę w kostkę, pieczarki umyć i pokroić w plastry.
  5. 1 kulkę mozzarelli zetrzeć na tarce o grubych oczkach , papryczkę bardzo drobno posiekać. Drugą kulkę mozzarelli kroję w plastry. 
  6. Na patelnię wkładam kawałek masła, wrzucam pieczarki, solę i pieprzę, dodaję tymianek, smażę. Po chwili dodaję cebulę. Mieszam i czekam aż z pieczarek i cebuli odparuje woda.
  7. Dodaję boczek i wędlinę,smażę kilka minut, dodaję 1 łyżkę papryki.
  8. Miskę wykładam dużą ilością ręczników papierowych. 
  9. Wrzucam do niej farsz z patelni, dodaję 1 łyżkę papryki i drobno posiekaną papryczkę peperoni. Mieszam .
  10. Ciasto rozwałkowuje.Tak by powstała cienka prostokątna pizza.  Układam na blaszce. Formuję brzegi. Polewam sosem i rozprowadzam cieniutką warstwę po całej powierzchni.
  11. Na ciasto kładę startą mozzarellę , następnie farsz i na koniec plastry mozzarelli.
  12. Wkładam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piekę 20 minut.
Smacznego :)



4 komentarze:

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka