Absolutnie genialne polędwiczki z sosem porzeczkowym



Podany poniżej przepis minimalnie zmieniłam  (właściwie tylko proporcje) w oparciu o przepis znaleziony na blogu - Zbieram liście ( klik)
Składniki :
  • polędwiczka wieprzowa
  • 3 ząbki czosnku
  • 1,5 gałązki rozmarynu
  • 3 łyżki oliwy
  • olej rzepakowy
  • 1,5-2 szklanki porzeczek czerwonych
  • 1/4 szklanki wody
  • 5 łyżek miodu ( u mnie wielokwiatowy)
  • sól, pieprz
+ ziemniaki, ostra papryka

Przygotowanie :
  1.  Polędwiczkę kroję na plastry i rozbijam ręką. Solę i pieprze z obydwu stron.
  2. Czosnek kroję w plasterki.
  3. Do miski wkładam plastry polędwiczki, czosnek, 1 całą gałązkę rozmarynu  oraz wlewam 3 łyżki oliwy. Zakrywam folią i odstawiam na około godzinę ( autorka zalecała by mięso stało w temperaturze pokojowej więc i ja odstawiłam je po prostu na blat w kuchni).
  4. Porzeczki dokładnie myję, obrywam z gałązek i wkładam do garnka, dodaję wodę i miód oraz posiekane igiełki rozmarynu z połowy gałązki , sól i pieprz.
  5. Ziemniaki szoruję , kroję w kawałki i obtaczam w oleju i posypuję papryką ostrą. Wkładam na blaszce do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na godzinę.
  6. Porzeczki w garnku gotuję, mieszając aż sos zgęstnieje , u mnie trwało to ponad 30 minut.
  7. Na patelni rozgrzewam olej i układam plastry mięsa ( czosnek i rozmaryn zostają w misce). Mięso zgodnie z zaleceniami miało się nie dotykać, więc tak też było.
  8. Smażę po 2 minuty z każdej strony.
  9. Podaję pieczone ziemniaki, plastry polędwiczek polane sosem .

5 komentarzy:

  1. wyglądają absolutnie genialnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bosko!
    U nas polędwiczki zazwyczaj robi mój Mąż :)

    Pozdrawiam,
    http://ewakuchennie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Myszko ślinka mi cieknie ! Takiego połączenia nie jadłam, ale chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam sosy owocowe. Danie trafione pod moje gusta. Pięknie podane i jakie smaczne :-)Pozdrawiam myszko ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślinianki zaczęły mi szybciej pracować patrząc na Twoje zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka