Recenzja formy sylikonowej + przepis na ciasto

Pieczenie ciast to dla mnie po pierwsze : stres , czy się uda, czy będzie smaczne , po drugie : stres czy uda mi się po upieczeniu przełożyć je na paterę i po trzecie : zmywanie tortownicy, za którym wyjątkowo nie przepadam ( głównie z powodu bułki tartej, która dostaje się w jej zakamarki).
Dlatego pełna optymizmu i z nadzieją zmian na lepsze, zabrałam się do testowania formy sylikonowej, którą otrzymałam od sklepu przyjemnegotowanie.pl, ( ten internetowy sklep specjalizuje się głównie w sprzedaży akcesoriów kuchennych).

O formie :
Forma do pieczenia , ale nie tylko bo do mrożenia także jest wyprodukowana z sylikonu.
Wymiary : 21 x 4 cm
Więcej o formie możecie przeczytać - tutaj (klik).

Plusy :
  • forma się nie odkształca
  • nie pochłania zapachów
  • nie ma potrzeby przygotowywać jej do pieczenia tzn. smarować tłuszczem, wykładać papierem itp.
  • upieczone bez najmniejszego problemu łatwo się z niej wyjmuje
  • umycie formy zajmuje dosłownie kilkanaście sekund
  • jest wygodna w przechowywaniu, zajmuje mniej miejsca niż tradycyjna tortownica
  • może także służyć do przygotowywania zimnych lub mrożonych deserów
Minusy:
nie znalazłam


Podsumowanie:
Od kiedy używam do pieczenia ciast tej formy, cała "akcja" trwa o wiele krócej , po pierwsze dlatego że nie muszę jej natłuszczać, po drugie że dużo szybciej wyjmuje upieczone ciasto a po trzecie , że  zmywanie jest szybkie i bez problemowe.
Dotychczas piekłam w tortownicy o średnicy 26 cm, testując formę upiekłam w niej ciasto z takich samych proporcji jak wcześniej i bez problemu się w niej zmieściło.
Co będę dużo pisać.... uważam, że sylikonowe formy są dużo wygodniejsze od tradycyjnych. Zamierzam do kupić jeszcze kilka kształtów a tortownicom i blachą powiedzieć "pa pa".
Gorąco polecam !

Formę sylikonową możecie kupić w sklepie przyjemnegotowanie.pl i za kilkanaście złoty możecie zapewnić sobie komfort pieczenia :) lub mrożenia :).

Przepis na ciasto :


Przygotowałam jedno z moich ulubionych ciast , na które przepis wersji z innymi owocami znalazłam dawno temu  na blogu Daktyle w czekoladzie.
Składniki :

  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mąki
  • 100 ml oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • borówki amerykańskie ( około 300 g)
  • aromat waniliowy 2 łyżki ( w zależności od "mocy" aromatu, można zamiast olejku dać zawartość laski wanilii )
  • otarta skórka z cytryny

Przygotowanie :
  1. Cukier, jajko, proszek, mąkę, olej, mleko, sól  i olejek - aromat waniliowy razem miksuje aż do połączenia się składników.
  2. Borówki bardzo dokładnie myję.
  3. Piekarnik nagrzewam do 180 stopni.
  4. Wylewam ciasto , układam borówki blisko siebie, lekko wciskając w ciasto.
  5. Posypuje skórą otartą z cytryny.
  6. Wstawiam do piekarnika na 40 minut. 
  7. I gotowe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka