Obiad na upał - kurczak pod pomidorami i mozzarellą


Kochani, ostatnio nie mam czasu na bloga ale po zrobieniu tego obiadu wiedziałam że muszę Wam opowiedzieć jak było pysznie ! Przepis znalazłam na stronie Kwestia smaku i lekko go zmodyfikowałam. Obiad był genialny a upał na dworze 35 stopni :) Niestety w taką pogodę nie mam apetytu a tego kurczaka pochłonęłam w kilka minut. link do oryginalnego przepisu

Składniki :
  • pierś kurczaka
  • bułka tarta
  • ser grana padano
  • młynek - chili w płatkach
  • pomidory
  • czerwona cebula
  • mozzarella w kulce ( nie z zalewy)
  • świeża bazylia
  • suszone oregano
  • oliwa
  • 1/4 małej kostki masła
Przygotowanie :
  1. Piersi kurczaka rozbijam tak by były równej grubości. Przyprawiam je dosyć mocno młynkiem z chili w płatkach, solą, pieprzem. 
  2. W rondelku podgrzewam troszkę oliwy i masła, gdy masło się rozpuści, ściągam rondelek z gazu.
  3. Ser grana padano ścieram na tarce o małych oczkach.
  4. Łączę ser z bułką tartą u mnie proporcje pół na pół.
  5. Kurczaka smaruje masłem z oliwą i panieruję po czym powtarzam tą czynność by panierka była gruba.
  6. Blaszkę wykładam papierem do pieczenia. Układam kurczaka i wstawiam na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. 
  7. Pomidory zalewam wrzątkiem.. ściągam skórę i pozbywam się pestek, drobno siekam.
  8. Czerwoną cebulę także drobno siekam i mieszam z pomidorami.
  9. Jeśli pomidory są wodniste ( tak było u mnie) to pozbywam się nadmiaru wody poprzez sitko. 
  10. Doprawiam oregano.
  11. Mozzarellę ścieram na tarce o grubych oczkach, bazylię drobno siekam.
  12. Po upływie 20 minut , na kurczaka układam pomidory i posypuję mozzarellą.
  13. Wstawiam ponownie do piekarnika podkręcając temperaturę na 250 stopni i opcję grill, czekam aż ser ładnie się rozpuści po około 3 minutach wyjmuję.
  14. Posypuję bazylią i gotowe :)

13 komentarzy:

  1. Jezu ten kurczak wygląda przecudownie! W akompaniamencie całej reszty smakuje pewnie nieziemsko :)

    Say Yes to the Kitchen

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiad idealny na taka pogode, przekonałaś mnie Myszko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Uwielbiam gotować, więc z chęcią będę do Ciebie zaglądać :) Dzięki za cynk, dodaję do obserwowanych!
    PS. Piękne fotki i szata graficzna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem przed obiadem i już żałuję, ze nie ma w lodówce kurczaka.. ;( Ale nic straconego, jutro też jest dzień, na dzisiaj mam zaplanowane nietypowe spagetti, może i Ciebie zainspiruje, więc wrzucam link: http://kcalmar.com/blog/2016/04/07/makaron-z-pesto-z-lisci-rzodkiewki/

    Zdjęci są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj zrobiłem na obiad kurczaka i powiem, że przepis rewelacja. Jedynie co to do panierki dodałem zwykłego żółtego sera bo innego nie miałem. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam takie danie i zawsze bardzo mi smakuje, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Problem rozwiązałaś mi Kochana:). JA na co dzień gotuję z www.kcalmar.com, ale dziś jakoś tak nie byłam pewna ich menu. Dziękuję za pomoc!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słuchajcie, szukam jakiejś sprawdzonej firmy cateringowej dostarczającej dietę pudełkową w Gdyni. Jak na razie niedaleko siebie znalazłem tą https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-krakow i z tego co widze to mają oni bardzo dobre opinie. Ktoś z was ich może zna i moze coś więcej na ten temat powiedzieć?

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam na strone http://maczfit-rabat.pl gdzie znajdziecie kod rabatowy do maczfit.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dostaliście udane prezenty pod choinkę? Ja w tym roku jestem wyjątkowo zadowolona :D Poza tym sama też zrobiłam super prezenty swoim bliskim dzięki pomysłom na prezenty, które znalazłam tutaj https://boo.pl/dom-i-ogrod/czy-to-juz-czas-na-swiateczne-prezenty/ Wszyscy byli zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka