Prosta jesienna tarta, ale czy smaczna ?

Jesienna tarta - przepis lekko zmodyfikowany według gazety "Moje gotowanie" - październik 2012.
Powiem tak : gdy zobaczyłam ten przepis, wiedziałam że go wypróbuje, niestety dla mnie to ciasto jest za słodkie i nie powala na kolana ale za to mój mąż uważa że jest genialne i zjadł całe.
W oryginalnym przepisie konfitura była morelowa a na koniec posypano ciasto pistacjami.




Składniki :
  • 10 dag masła
  • żółtko
  • sól
  • łyżka cukru pudru
  • 1i 1/2 szklanki mąski
  • 3 duże antonówki
  • słoiczek konfitury wiśniowej
Przygotowanie:
  1. Mąką wraz z cukrem należy posiekać z zimnym masłem, następnie dodać żółtko i szczyptę soli i wyrabiamy ciasto ( u mnie z bardzo dużym trudem.. :(   ).
  2. Tworzymy kulę i chowamy na godzinę do lodówki.
  3. Następnie wylepiamy formę na tartę ciastem, nakłuwamy widelcem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 200 stopni na 15 minut.
  4. W międzyczasie obieramy antonówki i kroimy w plastry.
  5. Wyjmujemy ciasto, układamy na nim plastry jabłek i wstawiamy na 30 minut do piekarnika.
  6. Konfiturę wlewamy do garnuszka i podgrzewamy.
  7. Gdy wyjmiemy ciasto, polewamy konfiturą i gotowe :)
Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Oj, nie narzekaj:-) Tarta wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta wygląda bardzo kusząco!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada pięknie i przepysznie !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. czyli co kto lubi:) wygląda wspaniale i mi pewnie by posmakowała:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie desery, koniecznie muszę wypróbować tartę z konfiturą, wygląda pysznie, ja robiłam tartę tatin z lodami wg Pascala(kuchnia lidla), pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pięknie, ale dobrze, że piszesz, że słodka, to w razie czego będę wiedziała, żeby zmniejszyć ilość cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tyle zmniejszyć ilość cukru co wybrać jak najmniej słodką konfiturę, moja była niby mało słodzona a i tak słodka jak nie wiem co ...

      Usuń
  7. ja lubię słodkie desery ;D pewnie zajadałabym się tą tartą, tym bardziej, że wyglada wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka