Kolejne udane polowanie ..

Na mój balkon przylatuje co raz więcej ptaszków i co raz więcej nowych gatunków, niestety nadal problemem jest uchwycenie ich w kadr aparatu.
Ale cały czas się nie poddaję i co jakiś czas udaje mi się zrobić całkiem ładne zdjęcie.
Niesamowite jakie ptaszki są płochliwe, wystarczy że zbliżam się w stronę balkonu i już wszystkie odlatują :)
Poniżej kilka zdjęć z ostatniego udanego polowania ...

Sikorka Modraszka

Sikorka Bogatka
Sikorka Bogatka
Grubasek :)
Dzwoniec ( na 90 %)
Dzwoniec ?

 Dokarmianie ptaków
  • "Dokarmianie ułatwia ptakom przetrwanie ciężkich warunków zimowych – niskiej temperatury i opadów. Lot aktywny wymaga wiele energii, a równocześnie nie pozwala na gromadzenie wewnątrz ciała znacznych zapasów (niekorzystny wzrost ciężaru). Dlatego dla ptaków, zwłaszcza tych małych, szczególnie ważne jest regularne i wystarczająco obfite odżywianie.
  • Zimą dni są krótkie i ptaki mają mniej czasu na zdobycie pokarmu wystarczającego do przetrwania długiej i zimnej nocy.
  • Zimą ptaki mają ograniczony dostęp do innych źródeł pokarmu wskutek zalegania pokrywy śnieżnej."
  • Tekst z Wikipedii

10 komentarzy:

  1. Ja też jestem myszka (tak mówi do mnie mój narzeczony), też dokarmiam ptaszki i też przylatują do mnie sikorki:) Ostatnio pojawił się Paszkot i podjada dzikie jabłka, które nie opadły. Mam wątpliwości czy to Dzwoniec, - ten z kolei był u mojej mamy ostatnio. Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) No właśnie z tym Dzwońcem to nie takie proste choć na podstawie zdjęć opublikowanych w internecie doszłam do wniosku że jest duże prawdopodobieństwo że to ten ptaszek. Pozdrawiam

      Usuń
  2. ale fajny ten drugi gość:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A w moim ogrodzie tez mam takich gości, a sikoreczki uwielbiają słoninkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale fajnie :) ja niestety nie mam balkonu, więc nie dokarmiam sikorek ;(
    za to ostatnio karmiłam kaczuchy! ;)
    zdjęcia robiłaś przez szybę? bo bardzo ładne wyszły;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, zdjęcia robiłam przez szybę i to na dodatek pod skosem tak by mnie ptaszki nie widziały.

      Usuń
  5. Zazdroszczę takich uroczych gości:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sikorki odwiedzają mnie codziennie :) urocze są :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka