Orientalne szaszłyki

Przepis na  Shish tawuk pochodzi z Mirabelkowego bloga - http://mirabelkowy.blogspot.com/2012/02/shish-tawuk.html.
Minimalnie zmieniłam proporcje składników.


Składniki :
  • pierś kurczaka
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1,5 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1,5 łyżeczki musztardy Dijon
  • 2 ząbki czosnku przyciśniętego przez praskę
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • pół łyżeczki pieprzu
  • nie pełna łyżeczka soli
  • łyżka octu balsamicznego
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżeczka skórki otartej z cytryny
  • 1,5 łyżki oliwy
  •  papryka
Przygotowanie :
  1. Składniki marynaty dokładnie mieszamy. Kurczaka po uprzednim umyciu, osuszeniu, pokrojeniu w grubą kostkę - wkładamy do marynaty.
  2. Wstawiamy najlepiej na całą noc do lodówki.
  3. Na patyczki do szaszłyków nadziewamy kurczaka na przemian z papryką.
  4. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 250 stopni z włączoną opcją grill około 15 minut. W połowie czasu pieczenia, szaszłyki obracamy na drugą stronę. 
  5. I gotowe :)


9 komentarzy:

  1. dobry szaszłyczek nie jest zły :)
    muszę spróbować Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warty wypróbowania, choć ja powiem prawdę spodziewałam się czegoś wow, a były bardzo smaczne ale tyle bardzo smaczne :)

      Usuń
  2. jak orientalnie to w sam raz dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wyglądają ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post. Miła atmosfera na twoim blogu. Podoba mi się tutaj.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga. Nowe zdjęcia.
    Jeśli spodobają Ci się moje zdjęcie polub mnie na fan page: https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Będę Ci ogromnie wdzięczna.

    Życzę miłego dnia. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Fan page polubiony, - piękne zdjęcia. Zapraszam do polubienia mojego fan page :)

      Usuń
  5. Bardzo lubię szaszłyki. Twoja kompozycja bardzo mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  6. widziałam te szaszłyczki u Mirabeki ;) Twoje wyszły równie znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. są super apetyczne te szaszłyki zjadła bym :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka