Wyniki imprezowego konkursu

Otrzymałam bardzo wiele wspaniałych przepisów i wybór zwycięscy był bardzo trudny.
Jednak kryterium było jasne : przekąska na imprezę, która jest łatwa i szybka w przygotowaniu. Przepis miał być łatwy a przekąska nie oczywista.
Po trudnej selekcji zostały mi dwa przepisy dwóch autorek i nie mogłam się zdecydować , w tym miejscu pomógł mój mąż ...


 Zwycięski przepis to : sałatka z owocami i melisą autorstwa - Offca Robi czyli autorki bloga http://offcarobi.blogspot.com/. Sałatka urzekła nas wyjątkowo jest przepiękna i prosta w przygotowaniu i bez dwóch zdań robi wrażenie !!!
Asi serdecznie gratulacje !!!!!
a za wszystkie przepisy bardzo dziękuję. Szczególnie autorce bloga Apetyt i Smak od której otrzymałam wspaniałe przepisy i to w pokaźnej ilości http://apetytprzepisy.blogspot.com/
Zdjęcia pochodzą od autorki przepisu

Przepis :

Składniki:
sałata lodowa, rukola, sałata rzymska, cykoria im więcej tym lepiej i bardziej kolorowo - ja użyłam mixu sałat z rukolą dostępnego w każdym supermarkecie - 180 g
2 x duża garść malin
2 x duża garść borówek
ser feta ok. 100 g g - pokrojony w drobną kostkę
15 liści świeżej melisy
6-7 kwiaty bratka (ja użyłam odmiany miniaturowej) - opcjonalnie do ozdoby

Dressing

1/4 szklanki cukru
1/3 szklanki octu balsamicznego
duża garść malin
sok z jednej cytryny

Mix sałat rozkładamy na talerzu, rozrzucamy na sałacie maliny, borówki, ser feta, melisę i bratki (najlepiej tworząc z tego w miarę estetyczną kompozycję).

Cukier wrzucamy na patelnie i prażymy na średnim ogniu, czekając aż się skarmelizuje. Dodajemy wtedy ocet (uważając na siebie, bo może pryskać), mieszamy, by uzyskać jednolitą konsystencję. Następnie dokładamy maliny i sok z cytryny. Cały czas mieszamy i kiedy zauważymy, że maliny puściły dużo soku i widoczne są jej pestki, zdejmujemy z ognia i przecieramy przez sito.

Sałatkę przed podaniem skrapiamy dressingiem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka