Bezproblemowy pęczak w towarzystwie polędwiczek



U mnie w domu z kaszą pęczak występują dwa problemy :
pierwszy: mój mąż nie lubi jej jeść
drugi : ja ją bardzo lubię, ale nie znoszę jej gotować, i co chwile latać i sprawdzać czy nie przywarła do garnka

Dzisiejsza propozycja obiadowa rozwiązuje obydwa te problemy... mąż zjada kaszę ze smakiem, a ja nie muszę latać do kuchni i się martwić czy kasza będzie dobra.
Przygotowanie całego obiadu nie powinno zająć dłużej niż 25 minut , w raz z gotowaniem.

Składniki:
Kasza pęczak z warzywami i serem grana padano z pikantno - ziołową nutą:
  • kasza pęczak 1 szklanka
  • 1 łyżka masła
  • kilka pieczarek
  • mała czerwona papryka
  • mała czerwona cebula
  • marynowane papryczki chili ( można zastąpić świeżymi) u mnie około 10 plasterków
  • posiekana świeża bazylia i oregano, po kilkanaście listków
  • suszone oregano
  • sól
  • starty ser grana padano ( na tarce o małych oczkach)
Delikatne grillowane polędwiczki :
  • polędwiczka wieprzowa długa
  • 1 łyżka suszonego oregano
  • sól, pieprz
  • 1 płaska łyżka czosnku granulowanego
  • 3 -5 łyżek oliwy
Przygotowanie :
Pęczak:
  1. Pieczarki i paprykę kroję w dużą kostkę, cebulę w drobną kostkę, papryczki siekam .
  2. Warzywa podsmażam na rozgrzanej oliwie na patelni teflonowej lub innej nie przywierającej. 
  3. Szklankę kaszy płuczę pod bieżącą wodą . Gotuję wodę w czajniku.
  4. Warzywa solę, gdy zobaczę, że pieczarki puściły wodę i część jej wyparowała, wrzucam na patelnię kaszę, mieszam i podsmażam około 30 -60 sekund. 
  5. Wlewam dwie szklanki wrzątku, dodaję łyżkę masła,sól i suszone oregano, mieszam i chwilę gotuję około 2-3 minut. 
  6. Zmniejszam ogień do najmniejszego i patelnię przykrywam przykrywką :) , ustawiam minutnik na 15 minut. Kasza do mojej patelni nie przywiera.
  7. Po upływie 15 minut sprawdzam miękkość kaszy, gdy jest za twarda , nalewam jeszcze troszkę wody i zostawiam na ogniu na kilka minut. 
  8. Gdy kasza gotowa, dodaję posiekane zioła, oraz ser, podgrzewam i mieszam. Aż ser się ładnie połączy z kaszą. 
  9. Podaję.
Polędwiczki :
  1. Polędwiczki kroję w plastry, rozbijam dłonią . 
  2. Przyprawiam solą, pieprzem, oregano oraz czosnkiem, zalewam oliwą.
  3. Grilluje na grillu elektrycznym po 5 minut z każdej strony.
  4. I gotowe.


2 komentarze:

  1. Kocham polędwiczki :D Ostatnio jem je bardzo często, jedyna świnka chyba, która dobrze mi wychodzi hehe :P Taki obiadek z chęcią bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)
JEŚLI JESTEŚ AUTOREM BLOGA I CHCESZ BYM GO ODWIEDZIŁA, PROSZĘ ZOSTAW W KOMENTARZU ADRES BLOGA. ( tak jest mi po prostu łatwiej).
Jeśli podoba Ci się mój blog - zapraszam do zostania obserwatorem.
Pozdrawiam,
Myszka